Andrahandsuthyrning

Om du vill hyra ut i din lägenhet i andrahand krävs det alltid ett godkännande av styrelsen först.

Föreningen tar ut en avgift för andrahandsuthyrningar. Avgiften är 10% av aktuellt prisbasbelopp som för 2023 är 53 500 kr, för uthyrning under 2023 blir avgiften för ett helår alltså 5 350kr/år. Vid uthyrning av del av år delas årsavgiften med antal kalendermånader, exempelvis sex månader blir 2 675 kr. Del av kalendermånad räknas som hel månad. Avgiften faktureras i samband med godkännandet. Avgiften återbetalas ej, även om en andrahandsuthyrning skulle avbrytas i förtid.

Skriv ut  blanketten nedan och lämna in till styrelsen i brevlådan på Vedevågslingan 28 BV. Du behöver bl a ange vad den som ska hyra lägenheten heter, deras personnummer samt skäl för uthyrning.

Har du inte tillgång till skrivare kan du hämta en ansökan utanför föreningens lokal på Vedevågsligan 28.